در اجرای بندهای (10) و (11) سیاست های كلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف كمّی زیر مطابق با احكام این فصل، اقدام می شود:
جدول شماره (13) – اهداف كمّی سنجه های عملكردی گذر (ترانزیت) و اقتصاد دریامحور
سنجه عملكردی
واحد متعارف
هدف كمّی در پایان برنامه
میزان گذر (ترانزیت) زمینی سالانه كالا از ایران
میلیون تن
40
(در پایان سال اول 16 میلیون تن؛ از سال دوم 6 میلیون تن، افزایش سالانه)
متوسط رشد سالانه ارزش افزوده اقتصاد دریامحور
درصد
16
سهم حمل ونقل راه¬آهنی از جابه جایی كل بار زمینی داخلی (تن-كیلومتر)
درصد
30
سهم راه آهنی بنادر كشور
درصد
25
احداث زیرساخت های راه آهنی گذری (ترانزیتی) شامل خطوط اصلی، دوخطه سازی، برقی سازی و خطوط فرعی راه¬آهنی
كیلومتر
1- كل خطوط: 3/200
2- سهم مجموع طول خطوط دوخطه یا بیشتر و خطوط برقی از طول خطوط آهن سراسری: حداقل 1000
3- میانگین طول خطوط فرعی به مبادی بار و مراكز معدنی، صنعتی و تجاری: حداقل 400
نوسازی و تأمین ناوگان راه¬آهنی جدید با مشاركت بخش غیردولتی
دستگاه كشنده (لوكوموتیو)
550
سرعت سفر و سیر بازرگانی بار
راه آهنی
میانگین در سال
ارتقا به میزان حداقل هفتاد درصد (70%) نسبت به شروع برنامه
نوسازی ناوگان جاده ای (تجمعی)
دستگاه
110/000
حداكثر مجموع مسافت ترددهای خالی (بدون بار) كامیون های كشور
درصد از پیمایش كل سالانه
30
بنادر نسل سه و بالاتر (مطابق با اسناد بین المللی)
تعداد بندر
3
صادرات غیرنفتی و غیرانرژی بر از مناطق ویژه اقتصادی
میلیارد یورو
6/5
نسبت جمعیت سواحل جنوبی به كل كشور
درصد
8
حجم سوخت رسانی به كشتیها (بانكرینگ)
میلیون تن
5
وزارت راه و شهرسازی مكلف است گزارش سنجه های عملكردی گذر (ترانزیت) و اقتصاد دریامحور این ماده را سالانه به مجلس ارسال نماید.
مدیریت گذر (ترانزیت)
نامهای جایگزین قانون: ندارد
برای ارسال نظر, لطفاً وارد شوید.