به منظور افزایش درآمدهای دولت اقدامات زیر انجام می شود:
الف - تمامی وجوهی كه به عنوان جزای نقدی یا جریمه بابت جرمها و تخلفات توسط مراجع قضائی، شبه قضائی، انتظامی و اداری و شركتهای دولتی به موجب قوانین اخذ و به خزانه داری كل كشور واریز می شود، به عنوان درآمد عمومی دولت تلقی می گردد و دستگاههای وصول كننده این درآمدها حق استفاده مستقیم از آن را به عنوان درآمد اختصاصی یا درآمد- هزینه ندارند. دولت مكلف است نیازمندی اعتباری دستگاههای مذكور را متناسب با ارقام و اعتبارات موجود و در حدود درآمدهای وصولی دولت در لوایح بودجه سنواتی از محل اعتبارات بودجه عمومی كشور پیش بینی نماید.
ب - ایجاد درآمد اختصاصی جدید (به استثنای دانشگاهها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری) و اختصاصی نمودن درآمدهای عمومی موجود به هر نحو، در طول اجرای برنامه جز در مواردی كه در این قانون تصریح شده است، ممنوع می باشد. ایجاد درآمدهای جدید به صورت درآمد- هزینه امكان پذیر است.
تبصره - مقصود از درآمد- هزینه عبارت است از: در قوانین بودجه سنواتی مبلغی به عنوان درآمد توسط دستگاهی پیش بینی می شود و مصرف و هزینه آن درآمد برای همان دستگاه اختصاص می یابد.
پ - سازمان مكلف است نسبت به طراحی و استقرار نظام نوین درآمد- هزینه استان ها با هدف افزایش پایدار درآمدهای استانی و بهبود تعادل های استانی در چهارچوب ساز و كارهای انگیزشی كارا و اثربخش از طریق تفكیك وظایف و اختیارات دستگاههای اجرایی ملی و استانی و بازگشت نظام مند درآمدهای مازاد وصولی به استان ها اقدام نماید. آیین نامه اجرایی این بند ظرف سه ماه از لازم الاجرا شدن این قانون، توسط سازمان با همكاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت كشور تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.
اعتبارات هزینه ای
نامهای جایگزین قانون: ندارد
برای ارسال نظر, لطفاً وارد شوید.