آئین نامه تشکیل و اداره جلسات هیأت مدیره نظام پزشکی - ماده 3

دسته‌بندی: قوانین و مقررات نظام پزشکی | تاریخ ثبت: ۱۴۰۴/۰۶/۱۸ ۰۰:۰۷ | آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۴/۰۸/۱۲ ۱۹:۴۶

نحوه تشکیل جلسات و تنظیم دستور کار
تشکیل جلسات عادی حداقل ماهی یکبار بوده که ساعت و روز جلسات با تصویب اعضای هیأت مدیره در ابتدای دوره صورت می گیرد.
تبصره : ملاک محاسبه غیبت اعضای هیات مدیره موضوع نظارت ماده 15 قانون سازمان صرفاً 12 جلسه در سال کاری و بر مبنای یک جلسه در ماه است .
تشکیل جلسات فوق العاده با نظر هیأت رئیسه و یا درخواست یک سوم اعضای هیأت مدیره (به صورت کتبی) صورت می گیرد.
در صورت تلاقی زمان جلسه با تعطیلات رسمی، جلسه به روزی در هفته ی بعد موکول می گردد.
محل تشکیل جلسات در محل سازمان نظام پزشکی خواهد بود مگر اینکه بنا به ضرورت و تصویب هیأت مدیره محل خاصی به صورت موردی مطرح گردد.
حداقل 72 ساعت قبل از تشکیل جلسه عادی و 48 ساعت قبل از جلسه ی فوق العاده، تاریخ، ساعت، محل و دستور جلسه توسط دبیر به وسیله نامه ، پیامک ، فاکس و یا Email ، فضای مجازی و … (و پس از تصویب هیات مدیره )به کلیه اعضا اعلام می شود.
دستور جلسات توسط هیأت رئیسه تهیه و با امضاء دبیر به اعضا اعلام می شود.
تبصره 1: تنظیم دستور جلسه براساس پیشنهادات واصله از مبادی مربوطه از جمله اعضای هیأت مدیره، ریاست هیأت مدیره، هیأت رئیسه ، شورای هماهنگی استان و سایر دستگاههای مرتبط صورت می گیرد.
تبصره 2: دبیر هیأت مدیره موظف به ثبت پیشنهادهای مطروحه در صورت جلسه و نیز اعلام وصول پیشنهادهای دریافتی برای دستور جلسه است تا در موعد مقرر مطابق با این آئین نامه در جلسات آتی مطرح گردد.
کلیه مستندات حول محور دستور جلسه اعم از نتایج کارشناسی ، نظرات و پیشنهادات، مکاتبات اداری، آمار و کلیه موارد مرتبط که نیاز به تحلیل ، تفکر و ارائه نظر دارند، باید به عنوان ضمیمه دستور جلسه برای کلیه اعضا ارسال شود.
در صورت پیشنهاد کتبی حداقل یک دوم از اعضا هیأت مدیره حاضر در جلسه و تأیید اکثریت و یا طرح از طریق ریاست هیأت مدیره یا هیأت رئیسه مبنی بر ضرورت و فوریت موضوع ، این پیشنهاد به فوریت در همان جلسه مطرح خواهد شد.
تبصره : تعیین فوریت جهت طرح پیشنهادها به عنوان دستور جلسات هیأت مدیره به جز بند 8 بر عهده هیأت رئیسه خواهد بود، منوط بر اینکه شمول مرور زمان از اعتبار و اهمیت موضوع کسر ننماید.
اعضا می توانند مستندات خود را (اعم از حول محور دستور جلسه و یا خارج از دستور جلسه ) قبل از شروع جلسه به دبیر تحویل نمایند . توزیع مستندات در حین جلسه ، مستلزم موافقت هیأت رئیسه هیأت مدیره خواهد بود.

نام‌های جایگزین قانون: ندارد

نظر خود را در مورد این ماده بیان کنید!

برای ارسال نظر, لطفاً وارد شوید.