در اجرای بند (20) سیاست های كلی برنامه پنجساله هفتم و به منظور تحقق اهداف كمّی زیر مطابق با احكام این فصل اقدام می شود:
جدول شماره (20)- اهداف كمّی سنجه های عملكردی ارتقای نظام آموزشی
سنجه عملكردی
واحد
هدف كمّی در پایان برنامه
نسبت دانشجو معلم به هیأت علمی تمام وقت (حضوری) دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی
نفر
30
نسبت هیأت علمی تمام¬وقت استادیار و بالاتر به كل اعضای هیأت علمی در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی
درصد
80
سرانه فضای آموزشی و پرورشی مدارس
مترمربع
6/1
سرانه فضای ورزشی درون مدرسه ای
مترمربع
1
نسبت دانش¬آموز به مربی امور پرورشی (میانگین كشوری)
نفر
150
مدارس بدون مربی پرورشی با جمعیت بیشتر از (75) دانش آموز
تعداد
نسبت دانش¬آموزان به معلم تربیت بدنی
نفر
280
كلاس های هوشمند و فناورپایه (با اولویت مناطق محروم)
درصد
50
میزان مشاركت سالانه دانش آموزان در برنامه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی
نفر
كلیه دانش آموزان
ایجاد بستر مناسب مجازی برای پشتیبانی از مدارس محروم و كمتربرخوردار توسط مدارس با كیفیت
درصد
10
بازطراحی، تولید و غنی سازی بسته های تربیت یادگیری مبتنی بر اسناد تحولی و اجرای آن
درصد
50
میزان معلمان و مدیرانی كه مسیر رشد معلمی را طی كرده و گواهی صلاحیت حرفه معلمی را كسب می كنند.
درصد
60
كلاسهای با تراكم بالای 35 دانش آموز در دوره ابتدایی و متوسطه اول
تعداد
تعداد دانش آموزان دارای یك مهارت شغلی، هنری و ورزشی كه موفق به كسب گواهینامه معتبر آموزش و پرورش می شوند.
تعداد
6 میلیون نفر
پوشش آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی در دوره متوسطه دوم
درصد
50
آزمون های ملی جامع پایش كیفیت در پایان دوره های تحصیلی
تعداد
4
فراهم كردن امكانات پوشش تحصیلی دانش آموزان
درصد
100
افزایش معدل دانش آموزان دوره متوسطه دوم
نمره
2/5
حضور دانش آموزان حداقل یك مرتبه در سال تحصیلی در اردوهای علمی فرهنگی
درصد
100
مقاوم سازی و بازسازی كلاس های فرسوده و فاقد معیار لازم
درصد
80
معیارسازی (استانداردسازی) سامانه های گرمایش و سرمایش مدارس
درصد
100
وزارت آموزش و پرورش مكلف است گزارش عملكرد سنجه های عملكردی ارتقای نظام آموزشی را سالانه به مجلس ارسال نماید.
احكام این فصل با رعایت موازین شرعی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل اجرا می باشد.
سرمایه انسانی
نامهای جایگزین قانون: ندارد
برای ارسال نظر, لطفاً وارد شوید.