سوالات متداول مربوط به اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی | وکلاپرس

خلاصه هوشمند DeepLaw
اولین اقدام برای پذیرش درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی چیست؟ نوشته سوالات متداول مربوط به اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی اولین بار در وکلاپرس. پدیدار شد.

وکلاپرس– بررسی سوالات متداول مربوط به اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی در سامانه ثبت شرکت ها متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح شده است.

به گزارش وکلاپرس، درخواست تاسیس شخصیت حقوقی در سامانه ثبت شرکت ها متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت اینترنتی در آدرس  انجام می پذیرد.

نکته: کد ثبت تجارتی برای اشخاص حقیقی کد ملی و برای اشخاص حقوقی شناسه ملی محسوب می شود.

خیر، بطور خودکار در سامانه جامع تجارت ثبت می شود ولی در صورت نیاز می توانند در سامانه ثبت من در قسمت اسناد قابل امضا پرینت بگیرند.

نکته ۱: پرینت اخذ شده از سامانه ثبت من فاقد نقش امضاء مدیر بوده و نیازی به درج آن نمی باشد.

نکته ۲: درحال حاضر فرآیند اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی برای وکلا به صورت حضوری و برای شخص اصیل به صورت غیرحضوری انجام می پذیرد.

نکته ۳: چنانچه اقلام اطلاعاتی نظیر سرمایه و اطلاعات هویتی مدیر عامل مطابق با آخرین تغییرات شخصیت حقوقی نباشد لازم است ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها و ارائه مستندات مربوطه نسبت به اصلاح اقلام مربوطه اقدام شود.

نکته ۴: شماره پشتیبان سامانه جامع تجارت به منظور پیگیری کارت بازرگانی شماره ۱۲۴ می باشد.

۲۴ بعد از پرداخت حق الثبت در سایت و پس از تایید کارشناس اجازه دسترسی به امضاء الکترونیک برای متقاضی فراهم می گردد.

اولین اقدام ، ثبت درخواست پلمب دفاتر تجاری سال جاری شخصیت حقوقی/ حقیقی می باشد

منبع: وکلا پرس
این خبر توسط DeepLaw فرآوری و انتشار شده است
مشاهده اصلی