سوالات متداول مربوط به سامانه ثبت شرکت ها | وکلاپرس
وکلاپرس– بررسی سوالات متداول مربوط به سوالات متداول مربوط به سامانه ثبت شرکت ها متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح شده است. به گزارش وکلاپرس، درخواست تاسیس شخصیت حقوقی در سامانه ثبت شرکت ها متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت اینترنتی در آدرس انجام می پذیرد.
با مراجعه به سایت و انتخاب گزینه صورتجلسه تغییرات، پس از ورود اطلاعات در سامانه و پذیرش نهایی، رسید پذیرش دریافتی از سامانه را همراه با مستندات مربوطه از طریق پست ارسال و رعایت نکات ذیل در کنار رعایت سایر مقررات الزامی می باشد.
برای شرکتهای غیرسهامی می بایست در گام تغییرات سمت اشخاص به اشخاص ورود اطلاعات شده سمت سهامدار داده شود تا در گام نقل و انتقال سهام لیست اشخاص مشخص گردد.
در شرکتهای سهامی در گام اشخاص از فایل اکسل برای ورود اطلاعات سهامداران استفاده شود.
با توجه به حذف گزینه الحاق موضوع از تصمیمات جلسه در سامانه متقاضی می بایست تغییر موضوع را انتخاب کرده و کلیه موضوع فعالیت شرکت از بدو تاسیس تا کنون در قسمت موضوع فعالیت سامانه قید گردد.
بله درصورت کوچکترین مغایرت نشانی اعلامی در سامانه با صورتجلسه اقدامی میسور نخواهد بود.
موضوع فعالیتی که نیاز به مجوز ندارد الزام به وارد کردن اطلاعات در قسمت مجوز نمی باشد.
به چند دلیل می تواند ایراد بگیرد: یا در آن لحظه سامانه قطع می باشد، یا ورود اطلاعات در سامانه درست نمی باشد، یا اطلاعات شخص در سامانه ثبت احوال مشکل دارد که باید از سازمان مربوطه پیگیری شود.
یکی از اعضای هیئت مدیره یا وکیل شرکت برای پیگیری باید حضوری به اداره ثبت شرکتهای مربوطه مراجعه نماید.
نکته: پس از صدور توسط اداره ثبت شرکتها متقاضی مکلف است در قسمت پیش نویس سامانه متن رامطالعه پس از تایید نسبت به پرداخت حق الثبت و امضاء الکترونیکی اقدام نماید در صورت مغایرت با صورتجلسه ارسالی پرینت پیش نویس را جهت اصلاح به اداره ثبت شرکتهای مربوطه تحویل نماید.
پس از تکمیل فیلدهای مربوطه در سامانه و تایید نام از اداره مربوطه نسبت به دریافت ابلاغیه از سامانه اقدام پرینت دریافت و برای بازگشایی حساب شرکت در شرف تاسیس به بانک مراجعه شود و پس از صدور گواهی بانکی خطاب به اداره ثبت شرکتها مشخصات گواهی مربوطه در سامانه بارگذاری گردد.
نکته: به متقاضیان ثبت تاسیس شرکتهای سهامی قبل از ارسال جهت بررسی تعیین تکلیف محتوی الکترونیکی پیشنهاد می گردد جهت ارائه به بانک پرینت اساسنامه، اظهارنامه، متن صورتجلسه مجمع عمومی موسیسن و هیات مدیره را از سامانه دریافت نمایند.
در صورت طولانی شدن فرآیند پذیرش و ورود اطلاعات توسط متقاضی.
نکته: برای شرکتهای غیرسهامی در گام اشخاص پس از ورود اطلاعات هریک از شرکاء در گام مربوطه و تعیین سمت نسبت به گام بعدی اقدام نمایند. و مجددا نسبت به شریک بعدی اقدام نماید.
مطابق اصل ۱۴۱ ممنوعیت بیش از یک شغل دولتی پیش بینی .لذا این امر امکانپذیر نیست.
نکته: در صورت بروز این مشکل با مکاتبه توسط بالاترین مقام دستگاه ذی ربط به اداره ثبت شرکتها نسبت به معرفی فرد مورد نظر به اداره ثبت شرکتهای دولتی (مستقر در سازمان امور مالیاتی ) و با تایید آن مرجع نسبت به معافیت ایشان اقدام می گردد.