مدیرکل هماهنگی امور استان‌های معاونت اول قوه قضاییه و دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور به مشکلات مراجعان رسیدگی کردند

خلاصه هوشمند DeepLaw
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های معاونت اول قوه قضاییه و دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان پرداختند و دستورات مقتضی را صادر کردند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های معاونت اول قوه قضاییه و دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور به مشکلات مراجعان رسیدگی کردند
منبع: قضایی
تاریخ انتشار: 2025-10-06 10:20:24
نویسنده: info@mizanonline.ir
خلاصه خبر:

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های معاونت اول قوه قضاییه و دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان پرداختند و دستورات مقتضی را صادر کردند.

مشروح خبر:

پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی که در رسیدگی به امور قضایی مردم باید نهایت دقت و سرعت را اِعمال کنند و به هیچ وجه در پیشبرد امور مردم تأخیر نیندازند و این امور را به فردا و یا زمان آتی موکول نکنند، موحد مدیر کل هماهنگی امور استان‌های معاونت اول قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به صورت مستقیم و بدون واسطه با مراجعه کنندگانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آنها رسیدگی کردند.

موحد مدیر کل هماهنگی امور استان‌های معاونت اول قوه قضاییه در حاشیه ملاقات‌های مردمی اظهار کرد: امروز در دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافته و به تعداد ۱۲ فقره از پرونده‌های مراجعه کنندگان و متقاضیان که به این مرکز مراجعه داشتند رسیدگی کردیم، قابل توجه بود از این حیث که تعداد ۳ فقره از این پرونده ها، از پرونده‌های کثیرالشاکی بودند. مستندات موجود این پرونده‌ها را مطالعه، اظهارات متقاضیان را استماع و پاسخ شفاهی لازم را خدمتشان ارائه کردیم همچنین دستورات کتبی را خطاب به مراجع قضایی ذیربط صادر کردیم.

وی افزود: مراجعه کننده‌ها از ملاقات با مسئولان قضایی در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه رضایت داشتند و ان شاءالله با پیگیری‌هایی که در ادامه توسط مجموعه قوه قضاییه صورت می‌گیرد بتوانیم در روند رسیدگی تأثیر مثبت، منطبق با حق و عدالت و مطلوب داشته باشیم.

زبیدی نیا دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور با حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، با ۱۲ نفر از مراجعین بصورت چهره به چهره و مستقیم ملاقات و دستورات لازم را جهت رسیدگی به مشکلاتشان را صادر کردند.

 زبیدی نیا در حاشیه ملاقات‌های مردمی اظهار کرد: امروز برای پاسخگویی به مردم در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور پیدا کردم، یکی از ادارات مهمی که می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند و جلب رضایت عمومی را در پی داشته باشد، اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه است؛ و طبق بررسی که داشتیم؛ مدیران و مسئولان و قضات  که از قسمت‌های مختلف قوه قضاییه در این مرکز حضور می‌یابند، بیشتر گرفتاری‌ها و مسائل و مشکلات مردم را مرتفع می‌کنند.

 زبیدی نیا اظهار کرد: با توجه به افراد متعددی که امروز به این مرکز مراجعه داشتند متوجه شدم که عمده مشکلات مراجعین در عدم آشنایی به امور حقوقی است. از طرف اینکه سرعت عمل در دستگاه قضایی با توجه به خواسته‌ها (خصوصآ خواسته‌های محکومین) در اجرای احکام‌ها ضرورت این را ایجاب می‌کند که بُعد آموزشی مردم و هم همکاران قضایی و اداری را در اولویت قرار دهیم که مراجعین و متقاضیان بتوانند با آگاهی و آشنایی به مسائل حقوقی امورات خودشان را پیش ببرند. 

لازم به ذکر است که روزانه بصورت منظم و هماهنگ شده مسئولان قضایی دادگستری و دادستانی استان تهران در اداراه کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافته و دستورات قضایی و حقوقی متناسب برای رفع مشکلات تعدادی از مراجعه کنندگان را صادر می‌کنند.


منبع: قضایی

منبع: قضایی
این خبر توسط DeepLaw فرآوری و انتشار شده است
مشاهده اصلی