دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۰ به درخواست‌های مراجعان رسیدگی کردند

خلاصه هوشمند DeepLaw
دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۰ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن استماع مسائل و مشکلات مراجعان، دستورات لازم را در جهت رفع مشکلات آنها صادر کردند.

دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۰ به درخواست‌های مراجعان رسیدگی کردند
منبع: قضایی
تاریخ انتشار: 2025-10-15 09:01:09
نویسنده: info@mizanonline.ir
خلاصه خبر:

دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۰ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن استماع مسائل و مشکلات مراجعان، دستورات لازم را در جهت رفع مشکلات آنها صادر کردند.

مشروح خبر:

پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی که در رسیدگی به امور قضایی مردم باید نهایت دقت و سرعت را اِعمال کنند و به هیچ وجه در پیشبرد امور مردم تأخیر نیندازند و این امور را به فردا و یا زمان آتی موکول نکنند، شیخ پور دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و لواری معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۰ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافتند و به بررسی پرونده‌های مراجعه کنندگان پرداختند و دستورات قضایی و حقوقی متناسب برای رفع مشکلات آنان را صادر کردند.

شیخ پور دادیار دادسرای دیوانعالی کشور در حاشیه ملاقات‌های مردمی درخصوص موضوعات بررسی شده اظهار کرد: پرونده‌های رسیدگی شده مراجعین مربوط به ۳ موضوع؛ اطاله دادرسی، ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی، برخورد نامناسب با ارباب رجوع بود که دستورات و پیشنهادات مقتضی صادر شد.

وی تشریح کرد: برخی از مراجعه کنندگان به خصوص در بحث پرونده‌های کثیرالشاکی گله‌مند بودند که روند رسیدگی به پرونده زمان‌بر و طولانی شده است و چناچه اگر حق و حقوقی داریم تاکنون پایمال شده است، در این مورد تقاضای تسریع در رسیدگی را داشتند.

دادیار دادسرای دیوانعالی کشور بیان کرد: برخی از پرونده‌ها و متقاضیان درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را داشتند. که این دو موضوع مهم توسط مسئولان عالی نیاز به بررسی بیشتر و آسیب شناسی دارد و باید برنامه‌ای تدوین شود که این موضوعات و مسائل کاهش یابد تا مردم به حق و حقوق قانونی خود برسند.

وی ادامه داد:موضوع دیگری که در پرونده‌های مورد بررسی امروز دیده شد و باید توسط مسئولان و مراجع ذیصلاح پیگیری و رسیدگی شود، نحوه برخورد برخی همکاران قضایی و اداری با ارباب رجوع بود، علیرغم اینکه ریاست قوه قضاییه به این موضوع حساسیت و تأکید زیادی دارند، گا‌ها مشاهده شده که موجب گله مندی و نارضایتی مراجعه‌کنندگان شده است.

همچین لواری معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۰ نیز با حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، با ۸ نفر از مراجعین بصورت چهره به چهره و مستقیم ملاقات و دستورات لازم را جهت رسیدگی به مشکلاتشان را صادر کرد.

لازم به ذکر است که روزانه بصورت منظم و هماهنگ شده مسئولان قضایی دادگستری و دادستانی استان تهران در اداراه کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافته و دستورات قضایی و حقوقی متناسب برای رفع مشکلات تعدادی از مراجعه کنندگان را صادر می‌کنند.

منبع: قضایی
این خبر توسط DeepLaw فرآوری و انتشار شده است
مشاهده اصلی