رئیس سازمان بازرسی شکایات ۱۱ مراجعه‌کننده را برای رسیدگی دقیق و کارشناسانه به معاونت‌های تخصصی سازمان ارجاع داد

خلاصه هوشمند DeepLaw
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مناسبت سالروز تأسیس سازمان، با ۱۱ نفر از مراجعه‌کنندگان دارای مشکلات قضایی ملاقات حضوری انجام داد و برای پیگیری دقیق مسائل مطرح‌شده دستورات مقتضی صادر کرد.

رئیس سازمان بازرسی شکایات ۱۱ مراجعه‌کننده را برای رسیدگی دقیق و کارشناسانه به معاونت‌های تخصصی سازمان ارجاع داد
منبع: قضایی
تاریخ انتشار: 2025-10-13 10:25:37
نویسنده: info@mizanonline.ir
خلاصه خبر:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مناسبت سالروز تأسیس سازمان، با ۱۱ نفر از مراجعه‌کنندگان دارای مشکلات قضایی ملاقات حضوری انجام داد و برای پیگیری دقیق مسائل مطرح‌شده دستورات مقتضی صادر کرد.

مشروح خبر:

در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه که کلیه مسئولان و مقامات قضایی به تکریم مردم و استماع مسائل و مشکلات آنها و رفع این مسائل و مشکلات در چارچوب موازین قانونی، اهتمام داشته باشند و مبادا مسئولی در مرجعی قضایی، به حرفی که مردم دارند و یا مرقومه‌ای که ارائه می‌دهند، بی‌اعتنایی کند، ذبیح الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ به درخواست‌های حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان رسیدگی کرده و جهت رفع مشکلات آنها دستورات مقتضی را صادر کرد.

در این دیدار که با حضور سیدعلی‌اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به استماع مشکلات و در خواست‌های مراجعه‌کنندگان پرداخت و برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها، دستورات لازم را صادر کرد.

ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در گفت‌و‌گو با میزان درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: در راستای اجرای فرامین رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارتقای ارتباط مستقیم و مستمر با مردم، به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور، امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور پیدا کردم و درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۱ نفر از مراجعه کنندگان که نسبت به عملکرد برخی از دستگاه‌ها اعتراض داشتند را بررسی کرده و به منظور پیگیری دقیق و فوری شکایات آن‌ها دستورات مقتضی صادر شد.

وی ضمن قدردانی از مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، که با حضور میدانی، مستمر و پیگیری‌های دقیق در استان‌ها و مرکز ارتباطات مردمی، نقش کلیدی در دریافت و انتقال مطالبات و اعتراضات مردمی ایفا می‌کند، اظهار کرد: ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم، به ویژه در زمینه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، موجب افزایش اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی قوه قضاییه می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: شکایات مطرح شده در این ملاقات مردمی عمدتاً متوجه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و قضایی بود، که این موارد را به معاونت‌های تخصصی سازمان بازرسی ارجاع دادیم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، رسیدگی دقیق و کارشناسانه این موارد را پیگیری کنند و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وی همچنین درباره پرونده‌های قضایی مطرح شده توسط مراجعان گفت: پرونده‌های قضایی متقاضیان را با همکاری مدیر کل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بررسی کردیم و جهت اعمال نظارت قانونی و تحقق عدالت، مراتب به روسای کل دادگستری ارسال خواهد شد تا بر اساس وظایف قانونی خود در نظارت بر اجرای احکام، رسیدگی لازم را به عمل آورند تا احقاق حق صورت گیرد.

منبع: قضایی
این خبر توسط DeepLaw فرآوری و انتشار شده است
مشاهده اصلی