ـ اشخاصی كه كسر دریافتی از آنها مطالبه می شود هرگاه نسبت به مبلغ مورد مطالبه اعتراض داشته باشند می توانند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ مطالبه نامه دلایل اعتراض خود را به طور كتبی به گمرك اعلام دارند در این صورت گمرك به اعتراض نامه رسیدگی می كند و در مواردی كه اعتراض موجه شناخته شود از ادامه مطالبه خودداری می نماید وگرنه دلیل رد اعتراض را به مؤدی ابلاغ می كنند كه در آن صورت چنانچه صاحب كالا به اعتراض خود باقی باشد می تواند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ بدون تودیع سپرده، درخواست ارجاع پرونده به كمیسیون رسیدگی به اختلافات گمركی را بنماید. ارجاع پرونده بعد از مهلتهای فوق حداكثر تا شش ماه امكانپذیر است و مستلزم تأمین مبلغ مورد مطالبه می باشد.
نامهای جایگزین قانون: ندارد
برای ارسال نظر, لطفاً وارد شوید.