موارد زیر رقابت غیرمنصفانه محسوب می شود:
1- اظهار خلاف واقع علیه رقیب كه موجب سلب یا كاهش یا آسیب به اعتماد نسبت به بنگاه اقتصادی، كالا ها یا فعالیت های صنعتی و تجاری او شود.
2- اقدامی كه منجر به ایجاد تشابه كالا ها و خدمات خود با كالا ها و خدمات رقیب شود، به شرطی كه نوعاً موجب گمراهی مصرف كنندگان گردد.
3- تبلیغات نادرست یا گمراه كننده و هرگونه ارائه اطلاعات یا ایجاد تصور نادرستی كه موجب گمراهی عموم در مورد ماهیت محصولات و كیفیت آنها از قبیل مواد تشكیل دهنده كالا، مدت اعتبار و منشأ آنها، روش ساخت، میزان یا مقدار و دسترسی برای استفاده از محصولات شود.
4- تبلیغات مقایسه ای گمراه كننده از سوی رقیب كه باعث وارد كردن خدشه به شهرت و اعتبار كالاها، خدمات یا فعالیت های اقتصادی رقیب گردد.
5- تبلیغاتی كه كالای اصلی و كالای تحت مجوز بهره برداری كه كیفیت كالای اصلی را نداشته باشد را از هم متمایز ننماید.
6- هرگونه تبانی برای افزایش یا كاهش قیمت كالا و خدمات كه به-منظور حذف رقبا، صورت گیرد.
تبصره - اعلام نظر كارشناسانه از سوی مرجع تخصصی در حدود صلاحیت قانونی در مورد كالا ها یا خدمات از مصادیق رقابت غیرمنصفانه نیست.
نامهای جایگزین قانون: ندارد
برای ارسال نظر, لطفاً وارد شوید.