ـ دستگاههای مذكور در بندهای (الف) ، (ب) و (ج) ماده (2) این قانون موظفند به بازنگری و مهندسی مجدد سامانه پاسخگویی به شكایات و مكانیزه نمودن آن به نحوی اقدام نمایند كه دریافت شكایات به طور غیرحضوری توسط واحدهایی كه مسؤولیت پاسخگویی و رسیدگی به شكایات مردم را دارند به واحد مربوطه در دستگاه منعكس گردد.
واحد مزبور موظف است بر اساس زمان بندی تعیین شده به ارائه پاسخ به متقاضی یا شاكی اقدام نماید و در صورت عدم پاسخگویی در مهلت معین، موضوع در سلسله مراتب اداری تا بالاترین مقام دستگاه منعكس شود. واحدهای مزبور موظفند در صورت وارد نبودن شكایت، موضوع را به صورت مكتوب و با ذكر علت به شاكی اعلام نمایند.
كلیه مراحل فوق باید حداكثر ظرف یك ماه از تاریخ وصول شكایت خاتمه یابد. عدم رسیدگی به شكایت یا عدم انعكاس موضوع به مراجع ذی صلاح یا عدم پاسـخ مكتوب به شاكی در مهلت مذكور، تخلف محسوب و با مرتكبین طبق قوانین مربوطه برخورد می شود.
تبصره 1ـ سازمان بازرسی كل كشور مسؤول نظارت بر حسن اجراء این ماده است.
تبصره 2ـ دستگاههای تحت نظر مقام رهبری و نیز دستگاههایی كه در قانون اساسی برای آنان حكم خاص وجود دارد از شمول این ماده مستثنی می باشند.
نامهای جایگزین قانون: ندارد
برای ارسال نظر, لطفاً وارد شوید.